ART BOOKS & POSTERS
BLINKY PALERMO : WORKS 1973-1976. 507x406mm
ドイツ人アーティスト、ブリンキー・パレルモ(Blinky Palermo)のポスター。2015年にニューヨークのギャラリー「David Zwirner」で開催された展覧会に伴い、作者の作品『Ohne Titel (Untitled)』(1974年)をもとに制作された。
作者は1965年に二等辺三角形のフォルムを持つ作品を制作し始め、同時に楕円形、正方形、長方形、台形など他の幾何学的形状も追求。その形は次第に洗練され、意図的な不完全さへと向かっていく。この三角形には作者が師事していたヨーゼフ・ボイス(Joseph Beuys)の影響が感じられるが、設置された空間に注目させる型破りな作家なりの解釈が色濃く反映された作品の一つでもある。
poster
(offset print)
paper: 507 x 406 mm
color
2015
1,320円(税込)
本商品は同梱発送の適用外となります。
Although often associated with varying twentieth-century art historical practices and discourses—including abstraction, Minimalism, and Conceptual Art—Palermo’s diverse body of work defies easy classification. Throughout his brief and influential career, the artist executed paintings, objects, installations, and works on paper that addressed the contextual and semantic issues at stake in the construction, exhibition, and reception of artworks. His handling of form, color, and composition comprises a complex and experimental investigation of aesthetic concepts and of the semiotic possibilities of visual language.
Palermo began working with isosceles triangles in 1965, while also investigating other geometric shapes, such as the oval, the square, the rectangle, and the trapezoid. He may have been initially drawn to the triangular form in the work of his teacher at Kunstakademie Düsseldorf, Joseph Beuys. Made while Palermo was still a student of Beuys, this work retains some of the mystical properties of resurrection and transformation Beuys found in the triangular shape. However, the development of Palermo's triangles throughout his career present evidence of a shift away from Beuysian metaphysics and toward material, lived experience. For Palermo, the triangle offered an unconventional shape that draws attention to the space in which it is installed; it would become a central form within his oeuvre, as he employed triangles in a number of different variations. Over the course of Palermo\s career, the shapes became less and less refined and precisely rendered, moving toward a deliberate imperfection.
Ohne Titel (Untitled), ca. 1974 is reproduced in this poster on the occasion of the exhibition Palermo: Works 1973-1976.
DAVID ZWIRNER BOOKS
お支払いはクレジットカード、Paypal決済のみとなります。
ART BOOKS & POSTERS
ミネソタ州出身のアメリカ人の写真家、Alec Soth(アレック・ソス)は2008年、ロバート・キャパやアンリ・カルティエーブレッソンといった写真界の巨匠によって設立された世界最高峰の写真家集団「マグナム・フォト」の正会員になりました。
サンフランシスコ近代美術館やヒューストン現代美術館などに作品が収蔵されているほか、2022年には葉山にある神奈川県立近代美術館にて展覧会「 gathered Leaves」も開催しました。
また、自身が立ち上げた「Little Brown Mushroom」という出版レーベルで作品集を出版するなど、その活躍に注目が集まる写真家です。
最近では、ファッションブランド、ボッテガ・ヴェネタのSUMMER 24のイメージを東京近郊で撮影したことも話題になり、写真ファンのみならず、ファッションやカルチャーに造詣が深い人にも認知されてきました。
今回のART BOOKSでは、10月10日から恵比寿にある東京都写真新美術館にて個展「アレック・ソス部屋についての部屋」も開催されるアレック・ソスの新刊をご紹介いたします。
本商品はメーカー直送でのお届けとなります。そのため、全てクレジット決済のみのお取扱いになり配送も別送となります。予めご了承ください。
配送料 770円(税込)
本商品は同梱発送の適用外となります。
12月25日(月)~1月8日(月)のご注文に関しては、1月5日(金)以降順次発送いたします。
こちらの商品は返品不可となっておりますので詳細をご確認の上ご購入ください。
返品期限、返品できない商品など詳しくはこちら。